11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bedenin tarihsel değişimini, dinsel, felsefi ve politik tartışmalar ışığında anlayabilecek ve bu dönüşümün sebeplerini açıklayabilecektir.
  • Beden sosyolojisinin temel kuramlarını anlayabilecek ve kavramlarını kullanabileceklerdir.
  • Bedenin, cinsellik, toplumsal cinsiyet ve ırk tartışmaları içerisindeki yerini eleştirel olarak analiz edebileceklerdir.
  • Bedenin, tüketim kültürü içerisindeki sunum ve kullanımını eleştirel olarak değerlendirebileceklerdir.
  • Emek olarak bedenin kavramsallaştırılmasını açıklayabilecek ve mevcut ekonomik sistem içerisindeki yerini eleştirel olarak tartışabileceklerdir.
  • Deforme ve engelli bedenlere dair tartışmaları ve bu bedenlere ilişkin politikaları eleştirel bir gözle açıklayabileceklerdir.
  • Bedeni disiplin etmeye ve düzenlemeye yönelik politikaları eleştirel olarak analiz edebileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Sunumu
2 Beden nedir? Fraser, M. , Greco, M. The Body: A Reader, (Routledge: 2005): S. Coakley (eds), Religion and the Body (Cambridge UP: 2000).
3 Sosyolojide Beden M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991).
4 Beden: Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Margaret Lock, Judith Farquar, Arjun Appadurai, Jean L. Comaroff, Beyond the Body Proper, (Duke Universty Press:2007).; J. Price & Margrit Shildrick (eds), Feminist Theory and the Body: A Reader (Routledge: Newyork, 1999).
5 Beden ve Kimlik Fraser, M. , Greco, M. , The Body: A Reader, (Routledge: 2005): M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991): Fraser, M. , Greco, M. , The Body: A Reader, (Routledge: 2005).
6 Tüketim Kültüründe Beden Fraser, M. , Greco, M., The Body: A Reader, (Routledge: 2005); M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991).
7 Emek ve Beden C. Wolkowitz, Bodies At Work (Sage 2006): L. Mcdowell, Working Bodies (WileyBlackwell:2009).
8 Takehome sınav/Ödev Önerisi /Film Gösterimi Film Screening
9 Beden ve Mekan J. Price & Margrit Shildrick (eds), Feminist Theory and the Body: A Reader (Routledge: Newyork, 1999).
10 Beden: Engelli ve Deforme Mitchell, D.T. & S, L. Snyder (eds)., The Body and Physical Difference, Discourses of Disability (University of Michigan Press: 1997).
11 Beden ve Din S. Coakley (eds), Religion and the Body (Cambridge UP: 2000).
12 Bedenlerin Düzenlenmesi M. Foucault, The Birth of Biopolitics: Lectures at the College de France, 1978 1979. B.S. Turner, Regulating Bodies: Essays in Medical Sociology (Routldge: 1992): M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991). G. Lazaridis & Linda B. Arthur (eds.), Religion, Dress and Body (Berg: 1999).
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Final Ödev teslimi
Ders Kitabı Bu formda belirtilen zorunlu okumalar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Micheal Foucault, History of Sexuality. Belgesel ve film gösterimleri

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
45
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
13
Final Sınavı
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010