soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Sunumu | |
2 | Beden nedir? | Fraser, M. , Greco, M. The Body: A Reader, (Routledge: 2005): S. Coakley (eds), Religion and the Body (Cambridge UP: 2000). |
3 | Sosyolojide Beden | M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991). |
4 | Beden: Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet | Margaret Lock, Judith Farquar, Arjun Appadurai, Jean L. Comaroff, Beyond the Body Proper, (Duke Universty Press:2007).; J. Price & Margrit Shildrick (eds), Feminist Theory and the Body: A Reader (Routledge: Newyork, 1999). |
5 | Beden ve Kimlik | Fraser, M. , Greco, M. , The Body: A Reader, (Routledge: 2005): M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991): Fraser, M. , Greco, M. , The Body: A Reader, (Routledge: 2005). |
6 | Tüketim Kültüründe Beden | Fraser, M. , Greco, M., The Body: A Reader, (Routledge: 2005); M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991). |
7 | Emek ve Beden | C. Wolkowitz, Bodies At Work (Sage 2006): L. Mcdowell, Working Bodies (WileyBlackwell:2009). |
8 | Takehome sınav/Ödev Önerisi /Film Gösterimi | Film Screening |
9 | Beden ve Mekan | J. Price & Margrit Shildrick (eds), Feminist Theory and the Body: A Reader (Routledge: Newyork, 1999). |
10 | Beden: Engelli ve Deforme | Mitchell, D.T. & S, L. Snyder (eds)., The Body and Physical Difference, Discourses of Disability (University of Michigan Press: 1997). |
11 | Beden ve Din | S. Coakley (eds), Religion and the Body (Cambridge UP: 2000). |
12 | Bedenlerin Düzenlenmesi | M. Foucault, The Birth of Biopolitics: Lectures at the College de France, 1978 1979. B.S. Turner, Regulating Bodies: Essays in Medical Sociology (Routldge: 1992): M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991). G. Lazaridis & Linda B. Arthur (eds.), Religion, Dress and Body (Berg: 1999). |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final Ödev teslimi |
Ders Kitabı | Bu formda belirtilen zorunlu okumalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Micheal Foucault, History of Sexuality. Belgesel ve film gösterimleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 45 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 55 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 45 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 13 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest